Diskutera 91:an
Du är inte inloggad.
Sidan kommer att genomgå stora förändringar. Tid för detta är svår att säga, men förhoppningsvis i början på januari 2010, kan ses som ett realistiskt mål.
Sidan flyttar då till en stabilare server och kommer att drivas genom en databas. De som kommer att vara administratörer för sidan kommer att ha inloggning och kan fritt lägga in nya artiklar osv direkt i läsaren, istället för just nu, då jag lägger in detta manuellt i ett program i datorn.
Mina förhoppningar är att Erik S och Charles vill fortsätta jobba med sidan och vill bli administratörer.
Nu kommer vi till frågan om forumet:
Ska sidan fortsätta ha samma forum som idag? Eller ett forum interagerat i den nya sidan som har bättre funktioner och mer stabilitet.
Det tråkiga med att byta forum är att alla gamla trådar inte kommer att finnas med i det nya forumet. Som ett alternativ till detta kan man ju förstås ha detta forum länkat som arkiv.
Nu är frågan: Ska detta forum finnas kvar? Eller bytas ut till ett bättre (som kommer att sakna alla existerande trådar)?
Ett nytt forum, tycker jag! Och sedan skulle man ju kunna då ork och tid finns, lagra detta som finns i detta forum, på en ny sida med sökruta, så att man enkelt kan söka upp det, istället för att gå in på forumet. Alltså en annan variant av arkivering, istället för att bevara detta forum. Går det dock att föra över databasen, så är det ju redan löst!
Men jag vill se ett nytt forum!
Håller med Patrik. Ett nytt forum, fast med möjlighet till att läsa gamla trådar.
Det skulle nog vara kul med ett nutt forum,så det tar jag:)
Jag är mycket, mycket nöjd med detta forum, om servern ändras är det alldeles perfekt enligt mig. Det viktigaste är dock att trådarna inte raderas, så att man i debatter lätt kan hänvisa till äldre inlägg och inte minst läsa lite för skojs skuld ibland.
Jag tycker att gamla trådar och diskussioner är viktiga, likaså att man fortfarande kan diskutera i dem, så jag skulle nog föredra att vi behåller det här forumet.
Har jobbat med att försöka överföra forumet till den nya sidan idag, men servern har satt stopp, eftersom databasen är för stor för att överföra, vilket är ett skämt för ett betalhotell om ni frågar mig.
Jag hoppas att de löser problemet åt mig, annars blir jag så illa tvungen att starta ett helt nytt forum.
Ja, det gör inget om det blir ett nytt forum.
Jag tycker som sagt det vore tråkigt, med tanke på att vi har så många trådar som vi kan referera till här osv. Men, om databasen är för stor, och det inte går att fixa, så finns det ju inte så mycket annat att göra åt saken, förstås.
Erik skrev:
Det blir ett helt nytt forum.
När Då?
Men det här forumet kommer fortfarande att existera, som arkiv, eller hur?
Detta forum är nu stängt för nya medlemmar. När nylanseringen släpps kommer jag att stänga funktionen att starta nya trådar, men nya svarsfunktionen kommer att finnas kvar i två veckor, så att eventuella diskussioner kan få avslutas på ett vettigt sätt. De som anser att de vill överföra tidigare trådar till den nya sidan får gärna göra det.
Jag har beslutat att skapa "arkiv.91an.net" där 2008 års och 2009 års senaste numret-recensioner kommer att finnas, tillsammans med detta forum.
Fick en liten fundering. Säg nu att nya medlemmar på det nya forumet skulle göra en tråd som i princip redan finns i det gamla forumet (det här), ska den raderas eller få vara kvar som någon slags uppdatering av den gamla tråden?
När kan man vänta sig att den nya sidan blir klar?
Jag tycker inte att det ska raderas. Ett nytt forum är ett nytt forum.
Just nu saknas det massvis av artiklar, och jag vill nog överföra lite basinfo innan. Dessutom så väntar jag med spänning på ett förslag till en ny logga ![]()
Vet inte om frågan redan tagits upp, men ska man byta namn till nästa forum. På detta forum har jag kallats ``Kasern´´. Men får namnet stanna kvar eller måste man byta namn?
Kommer det finnas nya regler på på nya forumet?
Det står dessvärre stilla då tid (och i viss mån motivation saknas). Att min externa hårddisk (som jag idiotiskt nog inte hade någon back-up på) kraschade har varit något av droppen som fick bägaren att rinna över.
Jag beklagar för er som väntar och hoppas. Det är en tidskrävande process, där jag själv dessvärre inte har den tiden i dagsläget.