Diskutera 91:an
Du är inte inloggad.
Var länge sedan jag höll på med det här med hemsidor, så tänkte kolla in min gamla sida www.91an.tk för inspiration, när jag hittade den här!
Jättebra jobbat Erik! Jag kommer själv ihåg hur mycket jobb det var att driva sidan ensam så all heder till dig. När var det du tog över efter mig, minns du de?
/ Gustav Sandgren
Januari 2005 var det. Och håller helt med, Erik gör verkligen ett kanonjobb.
Trevligt att se dig igen Gustav. ![]()
Trevligt att höra ifrån dig, Gustav! Och stort tack!
Det som Snorre skrivit innan stämmer nog bra det. Som tack för allt du gjort för sidan under den tid du skötte den så ska du få VIP-status här på forumet
Utan dig hade min 91:an-sida aldrig funnits.
Kul att höra från er med killar, var ett tag sedan!
VIP-status låter inte fel, det är inte många ställen man har det ![]()
Gustav Sandgren skrev:
Kul att höra från er med killar, var ett tag sedan!
VIP-status låter inte fel, det är inte många ställen man har det
Haha, nej, det är något du kan skryta om när du är ute och träffar folk! VIP-status på 91:an-forumet!
Som sagt, kul att ha dig här!
Snorre skrev:
Januari 2005 var det. Och håller helt med, Erik gör verkligen ett kanonjobb.
Trevligt att se dig igen Gustav.
Betyder inte det att sidan fyller 5 år i år?
Däremot så fyller Erik 5 år som webmaster. ![]()
Hurra för Erik!
Det blir ju till och med 5 ½, snart. ![]()
Nu pajade du den härliga jubileumsstämningen ![]()
Hur pass svårt är det egentligen att sköta en web-sida?
Charles skrev:
Hur pass svårt är det egentligen att sköta en web-sida?
Ganska svårt, om man gör det privat. Jag driver en sajt om sångaren Olle Ljungström och fast designen är skrattretande enkel och allt det där så har jag svårt att hålla den uppdaterad. Det brukar gå väldigt bra dom första 3 månaderna, när allt är nytt och outforskat, men sen blir det svårare, är min erfarenhet.
Erik S skrev:
Nu pajade du den härliga jubileumsstämningen
Det må så vara, men skötseln av sidan har varit förkastlig på senare tid. Efter nyår har det ju t.ex. inte hänt någonting alls. Ska den här sidan leva vidare i någon form så blir det nog tyvärr inte med mig vid rodret.
Patrik skrev:
Vad betyder eller innebär ett övertagande mer i detalj?
Jag har varken tid för att uppdatera sidan - eller i vissa fall ens läsa tidningen. Motivation saknas och jag uppskattar inte tidningen (inte minst i dagens form och upplaga) lika mycket längre.
Sidan har haft två, i mina ögon sett, lyckade webbmasterbyten tidigare. Den första som tog över sidan efter Anders var Gustav, som skötte sidan jättebra under en kortare tid, sen var det jag. Jag var ingen jätteskicklig webbmaster till att börja med, men hade gjort en sida om Kalle Anka under ett år innan jag tog över 91:an-sidan och lade ner.
Jag har utvecklats väldigt mycket inom både webbdesign, kodning samt till viss del journalistik och textförfattande med hjälp av sidan. Men det är också ett tidskrävande moment att hålla sidan uppdaterad och besöksvänlig.
Under årens lopp har vi även sett ett minskat intresse för sidan, inte enbart p.g.a. färre uppdateringar, eftersom sidan varit mycket aktiv under vissa perioder. Men uppenbarligen är inte internet lika spännande längre och allra helst ska väl en sida vara lite mer interaktiv än denna. Intresset är fortfarande dock ganska stort och det skulle givetvis öka om sidan börjar uppdateras igen.
Det jag vill att personen som eventuellt tar över ska veta är att det är tidskrävande. Men finns ett drivande intresse, så vore det riktigt skoj om någon kunde sätta fart på 91an.net igen.
Kunskaper inom webbdesign är givetvis väldigt viktiga.
Hur fungerar sidan rent ekonomiskt? För jag har väl för mig att du nämnt att det kostar pengar?
Det är inga betydande omkostnader för sidan. 59:-/år tror jag domänen kostar. Just nu körs den på ett gratishotell. Jag skaffade mig ett betalhotell med lite större möjligheter som jag tänkte byta till, men det blev ju aldrig någon ny sida klar. Det kostade ungefär 150:-/år.